Rok działalności za nami!

Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was odrobinę Ciekawostek !! Dajcie nam znać na Discordzie czy udało wam się dotrzeć do stopki naszej strony !

Zawartość strony jest nadal w budowie więc polecamy tu zaglądać. Już w krótce kolejne wywiady :)

Oto co przygotowaliśmy ! Kliknij by się przenieść

Wstęp

Odrobina statystyk

Srppc

Witamy wszystkich bardzo serdecznie! 

Tak, Nasza Liga działa już rok! Dokładnie 19.05.2020 roku to dzień, kiedy wystartowaliśmy pierwszy oficjalny wyścig na platformie Project Cars 2. To sukces, że utrzymujemy się i działamy cały czas podnosząc poprzeczkę coraz wyżej zarówno sobie jak i kierowcom, wymyślając coraz to inne możliwości rywalizacji. Zainteresowanie jest coraz większe, a wieści o naszej lidze rozchodzą się wszędzie - i to pokazuje nam, że warto czasami poświęcić czas na rozgłos. Cieszy fakt, że przybywa nam kierowców chcących brać udział w sezonach. Od początku istnienia Ligi przewinęło się sporo kierowców. Jedni przyszli na chwilę, tylko zobaczyć, inni są obecnie, planują starty i mamy nadzieję, że zostaną na długo. Ale są tacy, którzy są z nami od początku, będąc duszą tej Ligi i są do dziś. To najbardziej cieszy, że potrafimy przyciągać jak magnes i już nie puszczać, a każdy u nas znajdzie swoje miejsce. W związku z tym, że jest ku temu sposobność, czas więc na kilka pierwszych w naszej Lidze wywiadów z naszymi organizatorami oraz kierowcami, którzy czynnie biorą udział w naszych sezonach.
Zadaliśmy im kilka pytań; przeczytajcie co odpowiedzieli. Zapraszamy do lektury!

Wywiady z zarządem

kliknij w zdjęcie, by przejść do interesującego Cię wywiadu.

Radosław Abrams Semler
Kris Kriska Kaczmarkiewicz
Oldracer
Toro

Radosław Abrams Semler

Przed nami jeden z Ojców Założycieli. Pogromca serwerów, modyfikacji i Mózg Operacyjny, tworzący ustawienia Mistrzostw Ligi. Rozwiązujący wszelkie problemy z modami oraz dodatkami do rozgrywki. Technik i Moder, bez niego pewne sytuacje byłyby nie do przejścia.

  • Skąd pomysł na otwarcie Ligi SRPPC.pl?
    Pomysł w sumie wziął się z tułaczki po różnych ligach. Razem z grupą kilku simracerów ścigaliśmy się w wielu miejscach, jednak w każdym czegoś nam brakowało. Jasnego regulaminu, lepszej komunikacji zarządu z kierowcami, atmosfery... Od słowa do słowa, powstał pomysł, który mówiąc wprost, miał na celu stworzyć przestrzeń do wyścigów bez bolączek, które widzieliśmy u innych.
  • Jak to się dokonało?
    Myślę, że duża część odpowiedzi na to pytanie jest zawarta w poprzedniej. Do tego należy dodać determinację naszej załogi - w sumie zaczęliśmy w kilkuosobowym gronie, ogłosiliśmy pierwszy sezon; wszystko trochę na wariackich papierach. Zebrało się trochę osób z zewnątrz, sami zbieraliśmy ludzi z otwartych serwerów... Kilku z tych pierwszych ściągniętych ludzi jest z nami do dziś dnia. Osobiście uważam, że dokonaliśmy tego... a raczej dalej dokonujemy, i rozwijamy się dalej, bo nie stworzyliśmy tylko Ligi, ale mam bardziej wrażenie, że udało nam się stworzyć Społeczność, której życie kręci się wokół wyścigów i Liga jest efektem działania Społeczności, a nie Społeczność efektem działania Ligi
  • Jak oceniasz swój progres związany z umiejętnościami na torze w perspektywie czasu, jaki jesteś z nami?
    Uważam, że moje umiejętności (nie tylko te na torze) bardzo się poprawiły. Simracing i ludzie, którzy są tu z nami nauczyli mnie też cierpliwości (której dalej mi brakuje ale mniej :)), samozaparcia i metodycznego działania. Łatwiej odnaleźć mi się na torze, szczególnie po błędach swoich, czy innych, które kiedyś kończyły się rage quitem. Jestem też dużo bardziej powtarzalny i uważam, że samo tempo jest niczego sobie. Niestety prowadzenie Ligi ma tutaj jeden minus. Czasu na trening dużo nie zostaje.
  • Project Cars 2 i Assetto Corsa. Z Twojego punktu widzenia, jakie są ich słabe i mocne punkty. Jakbyś porównał te dwie platformy?
    Osobiście jestem w klubie Assetto Corsa, mimo (a może dlatego) że od PC2 w sumie zaczynałem przygodę. Uważam, że każda z tych platform stawia zupełnie inne wyzwania przed kierowcą i w sumie z mojej obecnej perspektywy nie ma sensu ich porównywać, bo celują mimo wszystko w różnych odbiorców. PC2 jest zamknięte, ma odgórnie ustaloną zawartość, która jest dopracowana i w wielu wypadkach naprawdę świetnie wykonana, ale nie daje nic ponad to, co zaplanowali programiści. Ma dosyć ciekawy model opon, i kwieciście wygląda, ale brakuje jej jednak czegoś, by nazwać ją symulatorem. Assetto z kolei jest otwarta, możliwości i ograniczenia to czas i wysiłek, którzy ludzie włożą w stworzenie nowego contentu - co jest niesamowitym plusem, pod warunkiem, że tworzony content jest na wysokim poziomie, ale tutaj minus - niestety nie zawsze tak jest. Jeżeli chodzi o samą jazdę, ten tytuł pozwala mi się dalej rozwijać, bo w PC2 mam wrażenie że dobrnąłem już do ściany. Ale są też pewne limitacje, które mnie dziwią jak np. automatyczny limiter w picie, regulacja ciśnień opon po 1 psi... niestety tytuł też idealny nie jest, ale uczy jeździć.
  • Jaki masz plan przygotowań do wyścigów? Nad czym najwięcej pracujesz? 
    Mam w miarę stałą metodę. Ładuję setup z poprzedniego wyścigu, bądź toru o podobnej charakterystyce. Jeżeli setup pozwala na w miarę swobodną jazdę, to robię na nim kilkanaście do 30 okrążeń, żeby złapać wstępne tempo. Gdy je uzyskam, robię trochę krótkich wyjazdów, szukając zmian w setupie. Średnio schodzi na to kolejne 20 okrążeń. Jak już skleję setup i czas na to pozwala, to robię długie stinty, sprawdzam pracę opon i wykonuje fine-tuning auta.
  • Który sezon z dotychczas rozegranych był dla Ciebie dużym wyzwaniem i dlaczego?
    Każdy jest wyzwaniem, żaden nie jest mniejszym, ani większym wyzwaniem niż poprzedni. Trening i czas - tylko to jest miarą trudności.

Kris “Kriska” Kaczmarkiewicz

Kolejnym rozmówcą jest nasz Kapitan statku SRPPC.pl - główny Administrator, Pomysłodawca, Integrator i Kontroler Jakości. Kierowca z dużym stażem; można by powiedzieć Weteran Torów

  • Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z wirtualnymi wyścigami?
    Myślę że tak, jak większości naszych kierowców. Pokrótce. Od najmłodszych lat byłem zafascynowany samochodami i motoryzacją. Kręciły mnie wszystkie przełączniki, gajgi do przełączania tego i owego ale przede wszystkim kierownica i pedały. Jak już podrosłem, zostałem mechanikiem. Pierwszego Malucha rozebrałem na drobne i złożyłem z powrotem, robiąc usprawnienia w dolocie powietrza i wygładzanie gardzieli gaźnika przy remoncie silnika oraz wygłuszenie kabiny starym dywanem i watą oraz tapicerką biało-czarną ze skaju. Maluch był zrobiony zewnętrznie, koloru miodowego, szerokie chlapacze, sportowa lotka na tylnej klapie, a na tylnej szybie miał napis Pirelli ;). Kochałem to auto. Dziś jak na nie patrzę, to zastanawiam się, jak ja się do tego mieściłem? Pierwszą ścigałką, jaką grałem za młodzieńczych lat - już dokładnie nie pamiętam, ale nazywała się Rad Coś Tam na Commodore czy Atari. Później jakieś ścigałki rozwojowe, jakie ukazywały się na dostępny sprzęt. Ale tak na poważnie z simracingiem i rywalizacją Online, moja przygoda zaczęła się od F1 Challenge 90-91 od EA Sports. Tak poznałem mojego obecnego Teammate’a - Pociska, którego znam już ponad 15 lat. Razem zakładaliśmy i prowadziliśmy Ligę Friendly. Uczestniczyliśmy też w nieistniejącej już F1Lidze.pl, gdzie poznałem platformę rFactor. Do dziś tworzymy zespół, który ma ponad 10 lat na IRG pod nazwą Friendly F1 Team na platformie rFactor2. Teraz wszedł Project Cars 2 oraz Assetto Corsa - i wciąż się chce. Uwielbiam rywalizację na torach i to mnie nakręca.
  • Skąd pomysł na otwarcie Ligi SRPPC.pl?
    Cóż, w wolnym czasie, znając już platformę PC2, błąkaliśmy się z kilkoma kierowcami, a obecnie członkami Zarządu po serwerach, chcąc uciec od sztywnych reguł czy regulaminów. Tam - jak to na serwerach otwartych - rozpierducha na każdym centymetrze toru, i powiem szczerze - to zniechęca, bo widać że ludzie nie myślą. Utworzyła się z nas paczka kilku zapaleńców; poznaliśmy też społeczność na FB - Project Cars 2 Polska - PC, gdzie kierowcy tworzyli sobie wyścigi takie nieformalne. Uczestnicząc w tych wyścigach i często rozmawiając między sobą, uznaliśmy że może by zrobić sezon na Project Cars 2. I to była iskra zapalna, która doprowadziła do tego, co teraz się dzieje i co widzimy. Mamy w sieci Społeczność i Ligę SRPPC.pl, do której chętnie zapraszamy wszystkich chętnych.
  • Na jakim sprzęcie zaczynałeś przygodę z simracingiem? Czy robiłeś upgrade? Na co i czy zmieniły się Twoje odczucia? Jeśli robiłeś upgrade to opisz nam czy odczułeś w związku z tym progres w swoich osiągnięciach?
    Boże, nie pamiętam dokładnie, ale pierwsza kierownica jaką kupiłem, to był jakiś marketowy shit - wytrzymała tydzień i ukręciłem koło kierownicy. Potem uzbierałem kasę i kupiłem DFGT - to już był skok w odczuciach jazdy. Następna była G27. Budzik w chacie niepotrzebny, wystarczyło po kerbach przelecieć, a żona już w pionie - stała przy fotelu z wałkiem w dłoni. Swoją drogą, bardzo dobra kierownica, no i trzy pedały już miała. Po G27 przyszedł czas na mocniejszy zakup i kupiłem T300RS z pedałami T3PA PRO, a po czasie doszedł jeszcze VR. Od tego momentu moje odczucia zmieniły się całkowicie. Kierownica daje wszystkie możliwe sygnały na ręce, VR pozwala ogarnąć przestrzeń, a pedałami mogę robić wszystko to, czego nie mogłem na innych. Brakuje mi tylko fotela na siłownikach i byłbym całkowicie spełniony. Nie ukrywam, że sprzęt jest ważną rzeczą w simracingu, ale to głowa robi całą robotę. Jeśli ją tracisz w wyścigach, to niedobrze - trzeba zawsze trzymać nerwy na wodzy, przewidywać sytuacje na torze, no i mieć szacunek do przeciwnika.
  • Jaki masz plan przygotowań do wyścigów? Nad czym najwięcej pracujesz?
    Przede wszystkim bardzo dobre poznanie torów. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że znam je na pamięć i przychodzi mi to łatwiej niż kierowcom, którzy mają mniejsze doświadczenie. Z zamkniętymi oczami potrafię podać zakręty danego toru. Poznanie nitki zakręt po zakręcie, prosta po prostej to najważniejsza rzecz - bez tego nie pojedziesz dobrze okrążeń. Kolejnym etapem jest szukanie limitów na bazowym setupie. Tu trzeba jechać po torze wykorzystując jego każdy centymetr szerokości oraz określenie punktów hamowania do zakrętów i ich pokonywanie. Wykonując te dwie czynności robię stinty 2-3 razy po 5 okr i zapisuje czasy. I teraz zaczyna się zabawa w przesuwanie granic. To jest zadanie, które trzeba wykonać najdokładniej jak się da i jak się umie. Pomocny w tym jest setup auta który można modyfikować do toru i umiejętności kierowcy. Pozwala on na przyspieszenie przejazdów i przesuwanie granic właśnie. Granice są trzy: prędkość na prostych, prędkość w zakrętach, możliwość maksymalnego opóźnienia hamowania, co daje przewagę podczas ataku i umożliwia szybsze pokonanie zakrętu i lepsze wyjście z niego. Jak już dopracujemy bazę i czujemy się w niej pewnie, to zaczynamy naciskać mocniej i mocniej i mocniej, aż poczujemy, że przekraczamy już na tyle, że więcej się nie da. Cały czas obserwujemy deltę, co nam pokazuje. W ten sposób należy wypracować powtarzalność. Dodam tylko, że należy trenować i nie zniechęcać się. Próbować cały czas coś ulepszyć w swojej jeździe. Są u nas kierowcy zaczynający od zera i dziś mogą powiedzieć, że podołali wyzwaniu i jak doszlifują powtarzalność to będą bić się o pierwszą piątkę. I to tylko i aż tyle.
  • Dodaj coś od siebie, jeśli masz jakąś anegdotę lub ciekawostkę związaną ze swoimi doświadczeniami w naszej Lidze lub ogólnie w simracingu, podziel się nią.
    Od siebie dodam, że cieszę się, że udało nam się stworzyć Społeczność o niepowtarzalnej atmosferze, a co za tym idzie, Ligę, która cały czas pokazuje, że jak tylko ludzie coś chcą, to mogą osiągnąć wiele. Dzięki Waszej i mojej pasji poznałem tu wiele fajnych i przyjaznych osób, nie mogę doczekać się spotkania na Zjeździe Ligi, który gdzieś tam planujemy, jak tylko się pandemia skończy, na torze kartingowym i poznania wszystkich na Live. Super jest uczestniczyć w czymś takim.
    Pozdrawiam Wszystkich!

Oldracer

Przedstawiamy kolejnego z Ojców Założycieli. Główny Inspektor wyścigowy Komisji Kar. Na bazie swoich doświadczeń, bez jego ocen nie mielibyśmy wzrostu bezpieczeństwa na torach. Technik serwerowy i Moder. Weteran Torów pokazujący, że w każdym wieku można podejmować rękawice rywalizacji.

  • Skąd pomysł na otwarcie Ligi SRPPC.pl? Jak to się dokonało?
    Pomysłodawcą Był Kris Kaczmarkiewicz, dołączyłem do tworzącej się grupy pasjonatów platformy Project Cars 2, Liga powstała w odpowiedzi na brak takiej w polskim simracingu.
  • Jak oceniasz działanie Ligi, jej rozwój oraz Społeczność?
    Trudno ocenić obiektywnie coś jeżeli się uczestniczy w jego tworzeniu. Jeżeli chodzi o rozwój, to organizacja Ligi na platformie Project Cars 2 jest w wersji finalnej i sprawdzonej. Niestety pojawienie się Project Cars 3 spowodowało spadek zainteresowania tą platformą. Liga oparta na platformie Assetto Corsa jest cały czas w fazie rozwoju - i tak chyba zostanie, bo gra z ciągle aktualizowanymi dodatkami i modami sprawia, że pracujemy na wersji Beta gry - z menadżerem serwera włącznie, i jesteśmy zaskakiwani co chwilę jakimś problemem. Jeżeli chodzi o Społeczność, to mamy grupę zintegrowanych kierowców, którzy są aktywni od samego początku zarówno w wyścigach, jak i w życiu Ligi na discordzie, oraz grupę mniej aktywną, która w Lidze ogranicza się do startów.
  • Project Cars 2 i Assetto Corsa. Z Twojego punktu widzenia, jakie są ich słabe i mocne punkty. Jakbyś porównał te dwie platformy?
    Różnice pomiędzy PC2 i AC są zasadnicze :
     - PC2: model jazdy odbiega trochę od symulacji, ale w stopniu niewielkim, który w efekcie poprawia grywalność, zbyt małe wsparcie dla rozgrywek sieciowych, brak aktualizacji usuwających błędy gry, wersja zamknięta bez możliwości modowania czy wprowadzania aplikacji wspomagających, dobra grafika.
    - AC: obiecujący, niedokończony tytuł; niedociągnięcia w postaci braku pór dnia, zmiennych warunków pogodowych, deszczu czy nieodpowiedniego systemu kar, są poprawiane przez moderów i cały czas są w fazie rozwoju, duże możliwości organizacyjne rozgrywek sieciowych również w fazie rozwoju.
  • Jakie serie wyścigowe Cię interesują i dlaczego?
    Trudne pytanie. Interesują mnie wszystkie, na wybór w czym uczestniczę albo co oglądam w telewizji ma wpływ dużo czynników.
  • Jak oceniasz poziom rywalizacji w naszej Lidze? Gdzie widzisz siebie?
    Poziom rywalizacji uważam jako średni - ogólnie jak i mój w aspekcie umiejętności kierowców; w kwestii przestrzegania zasad zachowania się na torze, ogólnie poziom wysoki.
  • Dodaj coś od siebie, jeśli masz jakąś anegdotę lub ciekawostkę związaną ze swoimi doświadczeniami w naszej Lidze lub ogólnie w simracingu, podziel się nią.
    Od siebie dodam, że wkład pracy wnoszony przez Zarząd nie do końca przekłada się na efekt znaczącego wzrostu popularności Ligi, czyli czeka nas dalsza praca w tym zakresie.

Toro

Nasz niezastąpiony Redaktor i Ligowy Tabelkowy. Człowiek od Excela i innych dokumentów. Redaguje wszystkie nasze dokumenty, pisma itp. Jest również Administratorem Discorda SRPPC.pl

  • Skąd pomysł na otwarcie Ligi SRPPC.pl? Jak to się dokonało?
    Opowiem bardziej jak poznałem założycieli Ligii SRPPC.pl. Bodaj dwa lata temu w wakacje jeździłem sobie w Project Cars 2 Ferrari 488 GT3 na RBR. Po wyścigu zagadałem do niejakiego abrams89pl który jak się słusznie okazało, jest Polakiem ;). Zaprosiłem go na serwer Discorda syselka, na którym tworzyliśmy małą społeczność, skupiająca się głównie wokół gier kooperacyjnych. Zaczęliśmy wspólnie jeździć, wymieniać doświadczenia, ustawiać setup. Niedługo potem zagadałem do kolejnego poznanego w wyścigu kierowcy, który zawsze plasował się gdzieś w czołówce. Nazywał się Kris Kaczmarkiewicz. Wtedy jeździliśmy wspólnie we trójkę. Następnie jeżdżąc chwilę w pojedynczych wyścigach w Sim Racing System poznałem jedlin12, którego również zaprosiłem na Discorda. W tym czasie zaczęła się formować liga w PC2 w IRG-World, w której Kris od wielu lat jeździł w rFactor 2 i była to pierwsza liga, w której braliśmy z Abramsem udział. Kris nas tam wdrożył i z powodzeniem pojechaliśmy wspólnie 2 sezony: GT3 oraz Formula 3.5 Renault. Liga w PC2 na IRG-World zakończyła się po trzech sezonach i mieliśmy niedosyt ścigania się w PC2. W międzyczasie braliśmy udział w kilku sezonach w brytyjskich ligach które znalazłem: NoobGamerz oraz Ground Zero Racing. Po IRG czuliśmy się jak bez własnego domu ścigając się na obcych terenach. Biorąc pod uwagę nasze wspólne doświadczenia, postanowiliśmy założyć polską ligę ścigającą się w Project Cars 2. Dołączył do nas Oldracer jako jeden ze współzałożycieli. W tamtym czasie byliśmy prawdopodobnie jedyną polską ligą ścigająca się w PC2 i tak pozostało do dzisiaj.
  • Jak oceniasz poziom rywalizacji w naszej Lidze? Gdzie widzisz siebie? 
    Widzę siebie raczej w środku stawki. Czasem trafią mi się dobre wyścigi nawet na podium, niestety przez mało czasu na treningi wyniki są jakie są.
  • Jakie serie wyścigowe Cię interesują i dlaczego? Jaki jest twój ulubiony tor wyścigowy? Preferujesz bardziej tory klasyczne czy utworzone w mieście?
    Najbardziej GT3 i wszelkie open wheel. Z torów bardzo lubię Red Bull Ring, Brands Hatch oraz Long Beach.
  • Jak odbierasz nasze relacje z wyścigów? Oglądasz je po zakończonym wyścigu?
    Czasem oglądam, chociaż bardziej klipy z Twitcha.
  • W którym sezonie jechało Ci się najlepiej i dlaczego?
    W naszym pierwszym sezonie SRPPC.pl w GT3, który udało mi się wygrać ;)
  • Dodaj coś od siebie, jeśli masz jakąś anegdotę lub ciekawostkę związaną ze swoimi doświadczeniami w naszej Lidze lub ogólnie w simracingu, podziel się nią.
    Przed naszym mini sezonem GT4 w AC, bardzo obawiałem się wyścigu na Zielonym Piekle, ponieważ nigdy tam nie jeździłem, a nitka toru jest bardzo długa. Jednak okazało się że ‘wystarczyło’ więcej trenować i powoli zacząłem go oswajać, a czasy stawały się coraz bardziej równe.

© Copyright 2021 SRPPC. All Rights Reserved.

Site was built with Mobirise